فروش فایل3

فروشگاه فایل3

فروش فایل3

فروشگاه فایل3

زندگی امام حسین

مرجع فایلهای امورزشی | زندگی امام حسین

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | زندگی امام حسین

    زندگی امام حسین


    دسته بندی : مباحث رشته ها » عمومی رشته ها

    تحقیق زندگی امام حسین
     متشکل از 7 صفحه ، در قالب word  قابل ویرایش و اماده پرینت

    بخشی از محتوا ::
     – امام حسین (ع) از همان شبى که از مدینه بیرون آمد و در تمام مدتى کــه در مکه اقامت گزید و در طول راه مکه به کربلا , تـا هنـــگام شـــهادت , گـــاهى به اشاره , گـاهى به صراحت , اعلان می داشت که : مقصود من از حرکت , رسوا ساختن حـــکومت ضد اسلامى یزید و برپاداشتن امر به معروف و نهى از منکر و ایستادگى در بــرابر ظــلم و ستمگرى است وجز حمایت قرآن و زنده داشتن دین محمدى هدفى ندارم.
    – هر چند عزادارى و گریه بر مصایب حسین بن على (ع) و مشرف شدن به زیارت قبرش و باز نمایاندن تاریخ پرشکوه و حماسه ساز کربلایش ارزش و معیارى والا دارد , لکن باید دانست که نباید تنها به این زیارت ها و گریه ها و غم گساریدن اکتفا کرد بلکه همه این تظاهرات , فلسفه دیندارى , فداکارى و حمایت از قوانین آسمانى را به ما گوشزد می نماید و هدف هم جز این نیست و نیاز بزرگ ما از درگاه حسینى آموختن انسانیت و خالى بودن دل از هر چه غیر از خداست می باشد و گرنه اگر فقط به صورت ظاهر قضیه بپردازیم , هدف مقدس حسینى به فراموشى میگراید. – روزى از محلى عبور می فرمود , عده اى از فقرا بر عباهاى پهن شده شان نشسته بودند و نان پاره هاى خشکى می خوردند , امام حسین (ع) می گذشت که تعارفش کردند و او هم پذیرفت , نشست و تناول فرمود و آن گاه بیان داشت : ان الله لا یحب المتکبرین , خداوند متکبران را دوست نمی دارد.
    – شعیب بن عبدالرحمن خزاعى میگوید : چون حسین بن على (ع) به شهادت رسید , بر پشت مبارکش آثار پینه مشاهده کردند , علتش را از امام سجاد (ع) پرسیدند , فرمود :
    این پینه ها اثر کیسه هاى غذایى است که پدرم شبها به دوش می کشید و به خانه زنهاى شوهرمرده و کودکان یتیم و فقرا میرسانید.
    یاران امام حسین (ع)
    على بن الحسین ع مى ‏گوید : پدرم این شعر را دو ســـه بـار خواند تا فهمیدم و مقصود او را بدانستم و اشک چشمانم را گرفت. اما اشـــکم را نگـــه‏ داشــتـم و خاموش ماندم و بدانستم که بلا نازل شده است.
    عمه ‏ام نیز اشعار برادر را شنید ، او زن بود و زنان رقت دارند ، و استعداد زارى. نتوانست آرام بگیرد.

    • محتوای فایل دانلودی:

      تحقیق زندگی امام حسین
      متشکل از 7 صفحه ، در قالب word قابل ویرایش و اماده پرینت

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

نقش روحانیت در بروز انقلاب اسلامی

مرجع فایلهای امورزشی | نقش روحانیت در بروز انقلاب اسلامی

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | نقش روحانیت در بروز انقلاب اسلامی

    نقش روحانیت در بروز انقلاب اسلامی


    نقش روحانیت در بروز انقلاب اسلامی
    دسته: معارف اسلامی

    بازدید: 1 بار

    فرمت فایل: pdf

    حجم فایل: 103 کیلوبایت

    تعداد صفحات فایل: 21

    تشریح جوانب تاریخ انقلاب اسلامی همچنان لازم و ضروری است تا با شناخت آن از عوامل فاجعه آفرین و انحراف زا که عملا همه فداکاری ها و رشادت ها را بی نتیجه گذاشت درس بگیریم در این نوشتار به نقش روحانیت به عنوان مهمترین عامل در ساماندهی جامعه ایران در زمان انقلاب اسلامی می پردازیم روحانیت به مثابه یک طبقه موثر در انقلاب اسلامی به دلیل وابسته نبودن به هیئ

    قیمت فایل فقط 12,000 تومان


    خرید

    نقش روحانیت در بروز انقلاب اسلامی

    انقلاب اسلامی یکی از مهمترین رویدادهای تاریخی قرن بیستم است. اگر نهضت تنباکو جنبه‌ی ضد استعماری و انقلاب مشروطیت جنبه‌ی ضد استبدادی بارزی داشتند، انقلاب اسلامی جامع هر دو جنبه بود و «جمهوری اسلامی» حاصل چنین جمعی بود. گرچه اسلامی بودن از ویژگی‌های بارز دو نهضت قبلی بود، اما در انقلاب اسلامی مهمترین ویژگی‌ به شمار می‌آمد و همین ویژگی بود که آن را از انقلابهای دیگر قرن بیستم متمایز ساخت. چرا که انقلاب اسلامی و رهبری آن در طول انقلاب و نیز پس از پیروزی آن، ضمن طرد الگوی حاکمیت گذشته در ایران، بسیاری از نظریه‌های سیاسی را درباره‌ی جنبش‌های سیاسی و اجتماعی به چالش فرا خواند.

    پیروزی معجزه‌آسای انقلاب اسلامی، بدون رهبری پیامبرگونه امام خمینی، در شروع و استمرار انقلاب، امکان‌پذیر نبود. مشروعیت رهبری ایشان ازعوامل و عناصر چندی نشأت می‌گیرد که مرجعیت از مهمترین آنهاست. این مقاله بدون اینکه نقش سایر عوامل از جمله شخصیت فردی، شجاعت انقلابی، نفوذناپذیری و قاطعیت امام خمینی را نفی کند، در پی بررسی نقش مرجعیت در رهبری سیاسی ایشان است. این امر مستلزم بررسی مفهوم مرجعیت و جایگاه آن در کلام شیعه است که ابتدا مختصری به آن پرداخته شده است. سپس با بررسی کارکردهای مرجعیت، نقش این مقوله در قیام انقلابی امام خمینی و فراگیر شدن انقلاب و تبعیت مردم ایران از ایشان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

    طرح مسئله

    هر جنبش سیاسی اجتماعی دارای چندین رکن است که شناخت و تفسیر آن جنبش بر پایه‌ی آن ارکان امکان‌پذیر می‌شود. انقلاب اسلامی ایران نیز حاصل تجمع و همکاری ارکانی چند است که بدون آنها امکان موفقیت آن بعید می‌نمود. بنابراین برای تبیین و شناخت دقیق انقلاب اسلامی بایستی ارکان تشکیل دهنده‌ی آن را به دقت مورد مطالعه قرار داد. یکی از این ارکان رهبری انقلاب است که از مهمترین عوامل شروع، تداوم، پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی بوده است. عوامل متعدد دیگری نیز در به وجود آمدن و پیروزی انقلاب نقش داشته‌اند، لیکن هدف عمده در این مقاله، بررسی رهبری سیاسی امام خمینی و نقش مرجعیت در آن می‌باشد.

     

    مبحث عمده در «رهبری سیاسی» بررسی دلایل پیروی مردم از «رهبر» است که در علم سیاست از آن به مسأله‌ی «مشروعیت» تعبیر می‌شود. به عبارت دیگر، دلایل پذیرش اوامر رهبر از سوی مردم و نیز شیوه‌های اعمال رهبری از سوی رهبر یکی از مهمترین مسائل علم سیاست است که نظامهای سیاسی مختلف را می‌توان بر اساس همین معیار قابل مقایسه و مطالعه دانست. در تعریف رهبری آمده است:

    رهبری به توانایی واداشتن دیگران به کارهایی که احتمالاً در غیر این صورت انجام نمی‌دادند، مربوط می‌شود؛ یعنی شکلی از قدرت است… . بنابراین رهبری ذاتاً رابطه‌ای بسیار نابرابر است. این رابطه ممکن است به دلایلی از شناسایی «طبیعی» گرفته تا فشار و حتی اجبار مورد پذیرش کسانی که تحت رهبری رهبر هستند، قرار گیرد و بدین‌ترتیب وادار می‌شوند تا در جهتی که رهبر اشاره می‌نماید، عمل کنند. بنابراین می‌توان رهبری سیاسی ملی را قدرتی تعریف کرد که یک فرد (یا در برخی موارد، دو نفر یا عده‌ای از افراد که مشترکاً عمل می‌کنند) برای هدایت اعضای جامعه سیاسی و برای اقدام در جهتی خاص به کار می‌برد.[1]

    بر اساس این تعریف رهبر به کسی گفته می‌شود که مردم بنا به دلایلی از او پیروی می‌کنند و هرگاه در نظام سیاسی از این واژه استفاده شود، به معنای آن است که چنین شخصی رهبری سیاسی ملی را بر عهده خواهد گرفت. به عبارت دیگر، از دیدگاه بلاندل رهبر فقط به کسی اطلاق نمی‌شود که خارج از نظام سیاسی قرار دارد، بلکه به کسی هم که در رأس یک نظام سیاسی قرار گرفته و از مشروعیت برخوردار است، رهبر اطلاق می‌گردد. این بدان معناست که نویسنده میان رهبران جنبش انقلابی و رهبران حکومتهای سیاسی فرقی قایل نمی‌شود و هر دو سنخ را در یک تعریف می‌گنجاند. البته از دیدگاه او رهبران همواره دارای منصب نیستند. و «صاحب منصبان» لزوماً نقش رهبری ندارند؛ بلکه برخی از صاحبان مناصب در عمل نفوذ اندکی بر سیر حوادث دارند، در حالی که رهبر که ممکن است صاحب منصبی هم نباشد کسی است که روند حوادث زیر نفوذ و اراده اوست.


    [1] ژان بلاندل. (1378). حکومت مقایسه‌ای. ترجمه‌ی علی مرشدی زاد تهران: مرکز اسناد انقلاب اسلامی. 396-395.

    قیمت فایل فقط 12,000 تومان


    خرید

    برچسب ها : نقش روحانیت در بروز انقلاب اسلامی , نقش روحانیت در بروز انقلاب اسلامی , The role of the clergy in the rise of the Islamic revolution , نیروهای اجتماعی , انقلاب , روحانیت , طبقات , مذهب

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت تجزیه و تحلیل صورتهای مالی

مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت تجزیه و تحلیل صورتهای مالی

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت تجزیه و تحلیل صورتهای مالی

    پاورپوینت تجزیه و تحلیل صورتهای مالی


    دسته بندی : مباحث رشته ها » پاورپوینت

    دانلود پاورپوینت با موضوع تجزیه و تحلیل صورتهای مالی  دارای 98 اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

    تعداد اسلاید : 98 اسلاید
    فرمت فایل: پاورپوینت ppt و قابل ویرایش
    آماده برای :  ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

    قسمتی ازمتن اسلایدها :
     
    انتخاب اطلاعات مالی ، مقایسه و مشخص نمودن رابطه بین اطلاعات مالی ، تفسیر و ارزیابی مقایسات و ارتباطات تعیین شده را تجزیه و تحلیل صورتهای مالی می گویند .

    تجزیه و تحلیل صورتهای مالی به ترتیب زیر انجام می شود .
    1-  انتخاب اطلاعات مالی :
    اقلامی که برای تهیه و تحلیل برگزیده می شود از دیدگاه صاحبان مؤسسه انتخاب می شوند تا تحلیل انجام شده برای او مفید واقع گرددبه طور مثال :

    اگرتجزیه و تحلیل صورتهای مالی برای یکی از بانکها انجام می شود ، چون برای پرداخت وام و سایر تسهیلات بانکی به مؤسسات، قدرت پرداخت و استحکام وضع مالی و سود آوری آنها برای بانک حائز اهمیت است .

    تحلیلگر باید اقلام منتهی اطلاعات فوق را انتخاب و تجزیه و تحلیل نماید.
    2- مقایسه و مشخص نمودن ارتباط بین اطلاعات مالی :
    هدف از مقایسه نمودن ارتباط بین اطلاعات مالی انتخاب شده بررسی

    دسته بندی: مباحث رشته ها » پاورپوینت

    تعداد مشاهده:
    62
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: pptx

    تعداد صفحات: 98

    حجم فایل:28
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      دانلود پاورپوینت با موضوع تجزیه و تحلیل صورتهای مالی دارای 98 اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

مبانی نظری سرمایه گذاری ، عدم تقارن اطلاعات و مدیریت وجوه نقد

مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری سرمایه گذاری ، عدم تقارن اطلاعات و مدیریت وجوه نقد

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری سرمایه گذاری ، عدم تقارن اطلاعات و مدیریت وجوه نقد

    مبانی نظری سرمایه گذاری ، عدم تقارن اطلاعات و مدیریت وجوه نقد


    دسته بندی : مباحث رشته ها » مبانی نظری

    مبانی نظری سرمایه گذاری ، عدم تقارن اطلاعات و مدیریت وجوه نقد
    دارای 30 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
    منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
    نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

    سرمایه گذاری ، عدم تقارن اطلاعات و مدیریت وجوه نقد

    فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق
    1-2 مقدمه    18
    2-2سرمایهگذاری    19
    1-2-2مراحل اجرای بودجهبندی سرمایهای:    20
    2-2-2طبقه بندی طرحهای سرمایهگذاری    21
    3-2-2نشانگرهای سرمایه گذاری کارا:    22
    3-2عدم تقارن اطلاعات:    25
    4-2سیستم جامع مدیریت نقدینگی:    26
    1-4-2رابطه سود آوری و نقدینگی:    28
    5-2مدیریت وجوه نقد    28
    1-5-2تعریف و اهمیت موجودی نقد    29
    2-5-2انگیزه نگهداری وجه نقد    31
    3-5-2انگیزه احتیاطی:    32
    4-5-2سطح بهینه و مطلوب وجه نقد    34
    6-2مدل های جدید صندوق:    36
    7-2مروری بر تحقیقات پیشین    36
    8-2جمع بندی ادبیات تحقیق    42

    مقدمه
    کیفیت گزارشگری مالی عامل موثری جهت کاهش عدم تقارن اطلاعاتی است که می‌تواند بر ابعاد مختلف شرکت تاثیر داشته باشد. عدم تقارن اطلاعاتی به معنای نابرابری اطلاعات بین دو طرف قرارداد است که موجب به وجود آمدن دو دسته اشخاص آگاه و ناآگاه می گردد. عاملی که بر روابط بین ذی نفعان و شرکت تاثیر می گذارد ایزلی و اوهارا ،2003 معتقدند که شرکت ها می توانند با استفاده از مقدار، دقت و در کل کیفیت اطلاعات ارائه شده به سرمایه گذاران عدم تقارن اطلاعاتی موجود را در تاثیر قرار دهند. کیفیت بالای گزارشگری مالی با کاهش عدم تقارن اطلاعاتی سبب کارایی بالاتر سرمایه گذاری می شود. که این امر از طریق کاهش عدم تقارن اطلاعاتی بین شرکت و سرمایه گذاران و بین سرمایه گذاران و مدیران محقق می شود. باتاچاریا و دیگران نیز معتقدند که کیفیت بالاتر سود حسابداری از عدم تقارن اطلاعاتی کاسته و هزینه ی مربوط و گزینه ی نامناسب را حول اعلام سود کاهش می دهد. دسته ی دیگر از مطالعات در تحلیل عامل موثر بر موجودی نقد شرکت ها نشان می دهند با افزایش عدم تقارن اطلاعاتی مقدار وجه نقد نگه داری شده توسط شرکت ها افزایش می یابد. به عبارتی عدم تقارن اطلاعاتی سبب می شود تحصیل وجه نقد برای شرکت ها دشوار و هزینه بر شود. و در این شرایط شرکت ها ممکن است دارایی های نقد خود را تقویت نمایند تا هزینه های مرتبط با وابستگی بر تامین مالی خارجی بکاهند. در این مطالعات عواملی چون اندازه، میزان وفرصت های رشد، ساختار مالکیت، اندازه، روابط بانکی و سررسید بدهی بر مبنای تئوری عدم تقارن اطلاعاتی تحلیل شده اند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که کیفیت گزارشگری از طریق کاهش عدم تقارن اطلاعاتی متعاقبا کاهش وجه نقد مازاد بر نیاز موجب افزایش کارایی سرمایه گذاری شده و مدیریت وجه نقد شرکت را بهبود ببخشد. که نهایتا منجر به نگهداشت وجه نقد کمتری در شرکت می‌شود. هر چه میزان فرصت های رشد بیشتر باشد شرکت به منظور از دست ندادن پروژه های با ارزش وجه نقد بیشتری را نگهداری می نماید. همچنین انتظار می رود در شرکت های بزرگتر به واسطه ی صرفه جویی به مقیاس مانده ی نقد کمتر باشد و چون شرکت های کوچکتر با عدم تقارن اطلاعاتی بیشتری مواجه هستند مجبور به نگهداری وجه نقد بیشتری هستند.
    هرچه سررسید بدهی کوتاه تر باشد، ریسک مالی افزایش می یابد و شرکت مجبور به نگهداری وجه نقد بیشتری خواهد بود. لذا انتظار می رود با افزایش سررسید بدهی موجودی نقد کاهش یابد. از آنجایی که شرکت های با نسبت بدهی بانکی بالاتر به دلیل روابط بهتر بانکی با سهولت بیشتری قادر به تامین مالی هستند نیاز کمتری به نگهداری وجه نقد خواهند داشت. نگهداشت وجه نقد دارای هزینه ی فرصت نیز خواهد بود. و انتظار می رود هر چه هزینه ی فرصت بیشتر باشد مانده نقد کمتری نگهداری شود. از سویی به واسطه ی افزایش هزینه ی تامین مالی در شرکت های با اهرم مالی بالا هزینه ی وجه نقد مورد استفاده بیشتر خواهد بود. لذا انتظار می رود با افزایش اهرم مالی مانده نقد کمتر شود.

    دسته بندی: مباحث رشته ها » مبانی نظری

    تعداد مشاهده:
    58
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: word

    تعداد صفحات: 30

    حجم فایل:71
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      مبانی نظری سرمایه گذاری ، عدم تقارن اطلاعات و مدیریت وجوه نقد
      دارای 30 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

مبانی نظری ارزیابی عملکرد و رضایتمندی مشتری

مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری ارزیابی عملکرد و رضایتمندی مشتری

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری ارزیابی عملکرد و رضایتمندی مشتری

    مبانی نظری ارزیابی عملکرد و رضایتمندی مشتری


    دسته بندی : مباحث رشته ها » مبانی نظری

    مبانی نظری ارزیابی عملکرد و رضایتمندی مشتری
    دارای 80 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
    منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
    نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

    ارزیابی عملکرد و رضایتمندی مشتری
    فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق
    2- مقدمه    15
    1-2 ارزیابی عملکرد    16
    1-1-2 معیارهای مالی و غیر مالی    16
    2-1-2 ارزیابی متوازن    17
    3-1-2 کارت ارزیابی متوازن    17
    2-2 رضایتمندی    19
    1-2-2 مفهوم بازاریابی و بازاریابی خدماتی    19
    1-1-2-2 مدیریت بازاریابی    19
    2-1-2-2  بازاریابی خدماتی    20
    3-1-2-2 ویژگیهای امور خدماتی    20
    2-2-2- مفاهیم اولیه رضایت مشتریان    22
    1-2-2-2  تعریف مشتری    22
    2-2-2-2 مفهوم رضایتمندی مشتری    23
    3-2-2-2 اهمیت دستیابی به رضایتمندی مشتری    24
    4-2-2-2 سنجش رضایت مشتریان    25
    5-2-2-2 مزایای دستیابی به رضایتمندی مشتری    25
    6-2-2-2 رابطه بین کیفیت خدمات و رضایت مشتری    26
    3-2-2 طبقه بندی مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری    26
    4-2-2 مفاهیم نوین در مشتری گرایی    30
    1-4-2-2 تعریف مدیریت ارتباط با مشتری    30
    2-4-2-2 مزایای مدیریت ارتباط با مشتری برای مشتریان    30
    3-4-2-2 مزایای مدیریت ارتباط با مشتری برای سازمانها    31
    5-2-2 باشگاه مشتری    32
    1-5-2-2 تعریف باشگاه مشتری    32
    2-5-2-2 اثرات حفظ کنندگی یک باشگاه مشتری    33
    3-5-2-2 زنجیره حفظ کنندگی باشگاه مشتری    33
    6-2-2 ابزارهای اندازه گیری رضایت مشتری    34
    1-6-2-2 مقیاس سروکوال(کیفیت خدمات):    35
    2-6-2-2 مدل فنی / عملیاتی کیفیت خدمات:    36
    3-6-2-2 مدل کانو    37
    7-2-2 نیازها، خواسته‌ها و انتظارات بیمه گذاران    38
    8-2-2 اهمیت رضایت خریدار (بیمه گذار)    42
    9-2-2 انواع بازار بیمه و رضایت بیمه گذار    43
    10-2-2 شیوه‌های ابراز نارضایتی    46
    1-3-2 تاریخچه بیمه    48
    2-3-2 سیر تحول بیمه    48
    3-3-2 آغاز حرفه بیمه گری    49
    4-3-2 لویدز لندن    49
    5-3-2 تاریخچه بیمه در ایران    50
    6-3-2 تعریف واژه بیمه    52
    7-3-2 نقش بیمه    52
    8-3-2 تقسیم بندی انواع بیمه    54
    1-8-3-2 بیمه‌های اجتماعی    54
    2-8-3-2 بیمه‌های بازرگانی    55
    9-3-2 علل نیاز انسانها به بیمه‌های اشخاص    56
    10-3-2 تفاوتهای بیمه‌های درمانی اختیاری با بیمه‌های درمانی اجباری    56
    11-3-2 بیمه‌های درمانی    58
    1-11-3-2 بیمه‌های فردی    58
    2-11-3-2 بیمه‌های گروهی    58
    12-3-2 عامل پیدایش، گسترش و تکامل بیمه‌های گروهی    59
    13-3-2 پوشش فردی در برابر پوشش گروهی    59
    14-3-2 خصوصیات بیمه‌های گروهی    60
    15-3-2 وضع بیمه درمانی در کشورهای مختلف    62
    16-3-2 خطر موضوع بیمه درمانی    63
    17-3-2 صورت‌های مختلف بیمه‌های درمانی از جهت وسعت پوشش آنها    63
    18-3-2 نهاد نظارت بر بیمه درمان در ایران    64
    19-3-2 بیمه درمان مکمل در ایران    66
    20-3-2 ساختار بیمه درمان مکمل    67
    21-3-2 چگونگی صدور بیمه‌های درمانی    67
    22-3-2 هدف از صدور بیمه نامه درمانی:    68
    23-3-2 بیمه‌های درمانی و طرح‌های مختلف آن:    68
    24-3-2 قرارداد بیمه    69
    1-24-3-2 مشخصات قرارداد‌های بیمه    70
    25-3-2 بیمه نامه    71
    26-3-2 ریسک یا خطر در بیمه    73
    27-3-2 بیمه اتکایی – ریسکهای بیمه درمانی    74
    28-3-2 اصول حاکم بر قرارداد‌های بیمه    74
    29-3-2 تورم و بیمه    77
    1-29-3-2 اثر تورم در خسارت    77
    2-29-3-2 اثر تورم در حق بیمه    77
    30-3-2 مبنای تعیین حق بیمه مکمل درمان(درآمد)    78
    4-2 تاریخچه تحقیقات و مطالعات انجام شده    79
    1-4-2 پیشینه داخلی تحقیق    79
    2-4-2 پیشینه خارجی تحقیق    82

    مقدمه
    در گذشته تمرکز بر روی بدست آوردن اهداف کوتاه مدت مالی بود و رابطه بین استراتژی بلند مدت و فعالیت کوتاه مدت شرکت با شکست مواجه می‌شد و در نتیجه، بین برنامه توسعه استراتژیک و اجرای واقعی کار فاصله می‌افتاد. در نتیجه شاخص‌های غیر مالی مورد توجه قرار گرفت. از آغاز دهه 1990 این اندیشه و تفکر بین صاحب‌نظران بازاریابی بوجود آمد که سازمانهای مشتری‌گرا و بازارگرا در عرصه رقابت موفق‌ترند و از طرفی ایشان عامل اصلی شکست بسیاری از سازمانها را نداشتن شناخت کافی از مشتریان و بازارها بیان کرده‌اند. آنها بر این عقیده‌اند که موفقیت در صحنه رقابت مستلزم بکارگیری صحیح اصول بازاریابی و شناخت درست بازارها، مشتریان و رقیبان می‌باشد. رضایتمندی مشتریان یکی از مهمترین معیارهای عملکرد غیرمالی است که مورد بررسی قرار می‌گیرد. تحقیقاتی که در گذشته صورت پذیرفته است ارائه دهنده شواهدی در رابطه با ارتباط رضایتمندی و عملکردهای مالی آتی می‌باشد. اما این تأثیر در صنایع و شرکت‌ها مختلف می‌باشد. در تحقیق حاضر به بررسی رابطه عوامل رضایتمندی بیمه شدگان با در آمد شرکت‌های بیمه مکمل پرداختیم و در این فصل ابتدا به موضوع ارزیابی عملکرد  و سپس موضوع رضایتمندی مشتریان و همچنین موضوع بیمه و درنهایت به پیشینه تحقیق پرداخته‌ایم.

    1-2 ارزیابی عملکرد
    1-1-2 معیارهای مالی و غیر مالی
    ارزیابی شرط لازم برای مدیریت است. اگر چیزی را نتوان ارزیابی کرد، نمی‌توان آن را مدیریت کرد. کلید دستیابی به بهبود مستمر، توانایی ارزیابی هماهنگ و پیوسته عملکرد فرایندهای کلیدی در شرکت است. مدیران ارشد اجرائی می‌دانند که سیستم ارزیابی سازمان به شدت تحت تأثیر رفتار مدیران و کارکنان است و معیارهای حسابداری مالی سنتی مانند بازده سرمایه گذاری و سود هر سهم، ممکن است درباره فعالیت‌های نوآور و بهبود مداوم، که نیازهای محیط رقابت امروز است، سیگنال‌های گمراه کننده‌ای به آنها بدهد. معیارهای مالی سنتی ارزیابی عملکرد، در عصر رقابت صنعتی به خوبی مؤثر واقع می‌شدند ولی این معیارها، با توجه به مهارت‌ها و توانایی که امروز سازمان‌ها در تلاش برای به دست آوردن آنها هستند،‌ نمی‌توانند مؤثر باشند. مدیران و پژوهشگران سعی می‌کردند تا سیستم‌های ارزیابی عملکرد را اصلاح کنند. برخی بر “معیارهای مالی مربوط” و برخی دیگر بر بهبود “معیارهای عملیاتی” مانند زمان تولید و نرخ ضایعات تمرکز می‌کردند. با مشاهده و مطالعه در بسیاری از سازمان‌ها مشخص شده است که مدیران تنها بر یک سری از معیارها (بدون توجه به سایر معیارها) تکیه نمی‌کنند و آنها خواستار بکارگیری متوازن معیارهای مالی و همچنین عملیاتی هستند (کاپلن و نورتون، 1992،ص 71)  .

    دسته بندی: مباحث رشته ها » مبانی نظری

    تعداد مشاهده:
    8
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: word

    تعداد صفحات: 80

    حجم فایل:167
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      مبانی نظری ارزیابی عملکرد و رضایتمندی مشتری
      دارای 80 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید