فروش فایل3

فروشگاه فایل3

فروش فایل3

فروشگاه فایل3

نرخ مالیات بر ارث

مالیات بر ارث

مالیات بر ارث چیست؟

مالیات بر ارث مالیاتی است که وراث برای دریافت سهم الارث خود باید به اداره امور مالیاتی کشور پرداخت کنند.

وراث برای فروش و انتقال اموال متوفی باید ابتدا نسبت به اخذ انحصار وراثت اقدام نمایند و پس از آن مفاصاحساب مالیات بر ارث اموال متوفی را با پرداخت مالیات اموال او دریافت خواهند کرد.

پس از آن اجازه ی فروش اموال را خواهند داشت.

اموال مشمول مالیات بر ارث

هزینه های کفن و دفن و همچنین بدهی های متوفی در صورتی که بتوان آن ها را با مدارکی اثبات کرد ، از اموال مشمول مالیات بر ارث کسر می شود.

وراث می بایست تمامی اموال و دارایی ها و همچنین بدهی های متوفی را در اظهارنامه مالیات بر ارث به اداره امور دارایی محل سکونت متوفی ابراز کنند.

نرخ مالیات بر ارث

نرخ مالیات بر ارث با توجه به نسبت وراث و متوفی و همینطور نوع و میزان دارایی های بجا مانده از او متفاوت است.

طبقه بندی وراث

وراث ازنظر قانون مالیات‌های مستقیم به سه‌طبقه تقسیم می‌شوند:

  1. ابتدا وراث طبقه اول که عبارت‌اند از پدر، مادر، زن، شوهر، اولاد و اولاد اولاد هستند.
  2. سپس وراث طبقه دوم قرار دارند که شامل اجداد، برادر، خواهر، و اولاد آن‌ها می شود.
  3. و بعد از آن، وراث طبقه سوم قرار دارد که شامل عمو، عمه، دایی، خاله و اولاد آن‌ها است.

s984_a2.jpg

اموال معاف از مالیات بر ارث

اموال معاف از مالیات بر ارث ، عبارت است از:

  • وجوه بازنشستگی و وظیفه و پس‌انداز خدمت و مزایای پایان خدمت، مطالبات مربوط به خسارت اخراج، بازخرید خدمت و مرخصی استحقاقی استفاده ‌نشده و بیمه‌های اجتماعی و نیز وجوه پرداختی توسط مؤسسات بیمه یا بیمه‌گزار و یا کارفرما از قبیل انواع بیمه‌های عمر و زندگی، خسارت فوت و همچنین دیه و مانند آن‌ها حسب مورد که یکجا و یا به‌طور مستمر به ورثه متوفی پرداخت می‌شود.
  • اموالی که برای سازمان‌ها، مؤسسات و نهادهای مذکور در ماده (?) قانون مالیات‌ها مورد وقف یا نذر یا حبس واقع شود البته به‌شرط تأیید سازمان‌ها و نهادهای مذکور.
  • اثاث البیت محل سکونت متوفی
  • اموالی که جزء ماترک متوفی بوده و طبق قوانین یا احکام خاص، مالکیت آنها سلب و یا بصورت بلاعوض در اختیار اشخاص موضوع ماده (?) قانون مالیات‌ها قرارگیرد با تأیید اشخاص مزبور مشمول مالیات بر ارث قرار نمی‌گیرد.

حنما سوالات زیادی در مورد مالیات بر ارث در ذهن شما وجود دارد که پاسخ آن را دریافت نکرده اید.

سوالاتی از قبیل :

مالیات بر ارث اموال مختلف چند درصد است؟

نحوه پر کردن اظهارنامه مالیات بر ارث چگونه است؟

از چه معافیت هایی برای مالیات بر ارث می توان استفاده کرد و ...

برای یافتن پاسخ سوالات فوق و بسیاری از سوالات دیگر توصیه می کنیم به سایت مشاوران مالیاتی فراز به نشانی www.faraztax.com مراجعه کنید و با یک مشاور مالیاتی خوب مشاوره رایگان داشته باشید!

معرفی کتاب لامایونایتد

معرفی کتاب لامایونایتد

اثر اسکات آلن

سلام! من اسکات آلن و نویسنده‌ی کتاب لاما یونایتد هستم. وقتی جوان‌تر بودم می‌خواستم یک فوتبالیست شوم، بعدها دوست داشتم در مسابقات بوکس شرکت کنم، بعدترها دلم می‌خواست دلقک شوم و بعدترترها هم می‌خواستم کارتونیست باشم و یک‌زمانی هم کشته‌مرده‌ی راننده تاکسی شدن بودم! بزرگ‌تر که شدم، در ?? سالگی شروع کردم به نوشتن درباره‌ی فوتبال و با یک برنامه‌ی رادیویی هم همکاری کردم. سه مقاله هم برای یک روزنامه‌ی غیررسمی یک مدرسه نوشتم که حسابی به دردسر افتادم.

عاشق غذاهای تایلندی هستم و کیک‌های مادرم؛ البته نه باهم!دو تا کتاب موردعلاقه دارم. راهنمای کهکشان برای هیچ‌هایکرها و جزیره‌ی گنج! کتاب رهنمای کهکشان برای هیچ‌هایکرها خیلی خیلی بانمک و احمقانه است و جزیره‌ی گنج هم داستان دزدهای دریایی است! از این بهتری دیگر چه می‌خواهید؟! یادم رفت بگویم عاشق چوب‌شور هم هستم! شاید از چوب‌شور خوردن زیادی است که این‌قدر بانمک شده‌ام!

اگر یازده‌تا لاما از روی حواس‌پرتی خاکستر خفن‌ترین بازیکن فوتبال دنیا را بخورند چه می‌شود؟ معلوم است دیگر! این یازده لاما تبدیل می‌شوند به یک تیم فوتبال که هیچ تیمی حریفش نیست! تیم فوتبال لاما یونایتد با تلاش‌های مربی یازده‌ساله‌شان، تیم و دوست عجیب‌وغریبش، کایرو و برنده‌ی اسکاتلندی جام جهانی، مک کلاود، می‌روند برای یک مسابقه‌ی مهم و محشر؛ اما کی دلش می‌خواهد به یک مشت لامای خنگ ببازد؟ هیشکی! تیم‌های رقیب دست به هر کاری می‌زنند تا اما یونایتد را از میدان به درکنند. پای کاپ طلا که وسط باشد فوتبال هم برای خودش پر است از این‌جور بدجنسی‌ها.

این کتاب بسیار بامزه و خنده‌دار است. حتی اگر فوتبالی هم نباشید عاشقش می‌شوید. بعضی جاها هست که حتی ممکن است بلند قهقهه بزنید! فقط تصور کنید قیافه تیم‌های حریف وقتی می‌بینند باید با یازده‌تا لامای چهارپا توی یک زمین فوتبال بازی کنند جوری است! تصویرگری‌های کتاب هم حرف ندارند. این کتاب برای پسرهایی که خیال می‌کنند از کتاب خواندن خوششان نمی‌آید و دخترهایی که خیال می‌کنند از فوتبال خوششان نمی‌آید و هرکسی که فکر می‌کند لاماها بامزه‌اند، ضروری است!

حتی اگر از فوتبال چیز زیادی ندانید و برخی قسمت‌ها را درجا متوجه نشوید بازهم مطالعه‌ی این کتاب حوصله‌تان را سرهایش می‌آورد. بچه‌های ? تا ? سال حسابی با این کتاب کیف می‌کنند و باید گفت که از کتاب‌هایی مثل خاطرات یک بچه‌ی چلمن و مجموعه کتاب‌های تایم گیتس تأثیر تربیتی بهتری روی بچه‌ها دارد.

مجموعه کتاب‌های لامایونایتد با ترجمه‌ی محمدحسین واقف از انتشارات هوپا منتشرشده است.

https://www.cavack.com/Item/26770

حفاظ پنجره فرفورژه

حفاظ پنجره فرفورژه

 حفاظ پنجره فرفورژه چیست؟
زمانی که صحبت از حفاظ پنجره فرفورژه به میان می آید بدون شک شما هم یاد فلزاتی می افتد که شباهت بسیاری به دارند.

 

در واقع تصور شما تا حدی هم درست است. فرفورژه از فلز ساخته می شود اما عموما رنگ آن سیاه است و میتوان گفت که صنعتی که فرفورژه را تولید می کند در واقع یک تلفیق از هنر و صنعت است.

شما میتوانید در انواع حفاظ های فرفورژه زیبایی و همچنین ظرافت را ببینید که با تولید محصولات صنعتی ایجاد شده اند. این نوع حفاظ ها معمولا پس از اینکه به طور کامل مورد بررسی های امنیتی قرار می گیرند به این بازار عرضه می شوند.

تولید فرفورژه به عنوان حفاظ های پنجره چندین سال است که باب شده است چرا که تصور عام بر این بود که این نوع حفاظ ها امنیت لازم را ندارد اما همانطور که استفاده از حفاظ پنجره فرفورژه رو به افزایش است میتوان گفت که امنیت نیز در ساختمان ها افزایش یافته است.
محصولاتی که به عنوان حفاظ پنجره فرفورژه به فروش می رسند معمولا به دو صورت تولید می شوند که شامل نوع صنعتی که تولید کارخانه است و نوع صنفی خواهند شد. نوع صنفی معمولا توسط جوشکار در کارگاه ها تولید می شود.

میتوان گفت که اما تولیدات صنفی در این زمینه بسیار بیشتر است و خریداران نیز معمولا تولیدات صنفی را به صنعتی ترجیح می دهند.

دلیل این امر این است که تولیدات صنفی معمولا دارای امنیت بیشتری هستند و چون به صورت دستی جوش داده شده اند محکم تر اند.

شما به ویژه اگر از فردی مطمئن در این زمینه خرید خود را انجام دهید خواهید دید که کیفیت نوع صنفی و نوع صنفعتی حفاظ پنجره فرفورژه قابل مقایسه نیست.

انوع حفاظ پنجره فرفورژه

چرا حفاظ پنجره فرفورژه؟
حال سوالی که پیش می آید این است که وقتی شما میتوانید از انواع حفاظ های پنجره آهنی استفاده کنید چرا باید حفاظ پنجره فرفورژه را انتخاب کنید.

این محصولات در سال های اخیر به جای نرده های استیل و سنگ های قلیانی جایگزین شده اند، همچنین استفاده از آن ها در نرده پنجره به جای نرده های فلزی نیز افزایش یافته است. اما دلیل این امر چیست؟
محصولات فرفورژه نسبت به سایر محصولات قیمت مناسب تری دارند.

البته این قیمت مناسب تر باعث نمی شود که شما در کیفیت این نوع از محصولات دچار تردید شوید بلکه آنچه باید بدانید این است که قیمت این نوع نرده ها در مقایسه با قیمت انواع آهنی بهتر است.

در سال های اخیر با توجه به رشدی که در زمینه تکنولوژی های مربوط به جوشکاری ایجاد شده است، استفاده از این نوع حفاظ ها نیز با امنیت بیشتری همراه است.

 

کیفیت حفاظ پنجره فرفورژه چگونه است؟

شاید اصلی ترین عاملی که باعث می شود فرفورژه طرفداران بسیاری داشته باشد این است که این نوع محصولات معمولا دارا کیفیت های بسیار خوبی هستند. نخستین بخشی که یک خریدار به آن دقت خواهد کرد نیز همین کیفیت است.

در واقع اگر نیاز مشتری توسط این نوع نرده ها برآورده نشود، ممکن است که ترجیح بر استفاده از نرده پنجره آهنی و یا استیل باشد.

البته افزایش استفاده از حفاظ پنجره فرفورژه در سال های اخیر نشان دهنده این است که این محصولات شانس بسیاری را برای انتخاب داشته اند و کیفیت آن ها نیز تایید شده بوده است که توانسته اند تا اینجا پیشروی کنند و جای خود را در میان محصولات مختلف باز کنند.

مزایای حفاظ پنجره فرفورژه

کیفیت حفاظ پنجره فرفورژه شاید در جد نرده های آهنی نباشد اما ما به شما تضمین می دهیم که استفاده از این نوع محصولات هم میتواند به اندازه محصولات آهنی برای شما کاربردی باشد.

آنچه باید بدان دقت کنید این است که این نوع نرده ها هم کم از نرده های آهنی ندارند.

البته شاید تنوع محصولات آهنی به مراتب بیشتر باشد.

همانطور که در بخش های گذشته به آن پرداختیم انواع مختلفی از نرده های آهنی وجود دارد که شما میتوانید از آن ها برای حفظ امنیت خانه خود استفاده کنید.

در این بین حفاظ پنجره فرفورژه نیز برای شما همین کار را خواهد کرد و شما میتوانید تا حد بسیار زیادی در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

طراحی های حفاظ پنجره فرفورژه چگونه است؟

نکته ای که در این بخش می خواهیم به شما بگوییم این است که عده بسیاری معمولا به جای اینکه از نرده فرفورژه استفاده کنند به دنبال استفاده از نرده های آهنی هستند.

میتوان گفت که برخی از این افراد اینطور بیان می کنند که نرده فرفورژه دارای تنوع بیشتری نسبت به نرده های معمولی است. آنچه شما باید بدانید این است که این نوع نرده ها معمولا دارای انواع مختلفی هستند و نمی توان گفت که نرده های فرفورژه تنها به یک شکل ساخته می شوند.

این نوع نرده ها نیز دارای اشکال و انواع مختلفی هستند که شما میتوانید بنا به سلیقه خود آنها را انتخاب کنید.
اغلب افرادی که میخواهند از نرده برای زیبایی ساختمان خود استفاده کنند اینطور می گویند که این کار باعث می شود که نمای ساختمان آن ها مانند گذشته نباشد.

شاید در روزهای گذشته این نوع حفاظ ها تنها به یک شکل تولید میشوند اما امروزه تنوع آن ها به حدی زیاد است که شما میتوانید انواع مختلفی از آن ها را به راحتی خریداری کنید و زیبایی نمای ساختمان خود را نیز حفظ کنید.

هرچند استفاده از این نوع حفاظ پنجره فرفورژه میتواند زیبایی نما را بسیار بیشتر از آهن ایجاد کند اما هنوز هم عده ای تصور می کنند که اشکال آن ها محدود است.

برای اطلاع از قیمت انواع حفاظ پنجره  با کارشناسان حفاظ سازه تماس بگیرید.

09123649705  شماره تماس

 

شیر پروانه ای چیست؟

شیر پروانه ای چیست؟

شیر پروانه ای یک شیر دوار چرخشی است که برای توقف، تنظیم و راه اندازی جریان استفاده می شود. شیر پروانه یک نوع از شیر ها است، که به سرعت باز و بسته می شوند . چرخش 90 درجه از دسته می تواند به طور کامل دریچه را بسته و یا باز کند. به طور معمول، آنها در سیستم هایی استفاده می شوند که بسته شدن مثبت لازم نیست.

0nzg_q2.jpg

شیر های بزرگ پروانه ای معمولا به گیربکس مجهز هستند، جایی که چرخ دستی از طریق یک گیربکس به استم متصل می شود. این نیرو را کاهش می دهد اما در عین حال سرعت عملیات را نیز کاهش می دهد. این نوع شیر باید در موقعیت باز نصب شود.

اجزای شیر پروانه ای

شیر پروانه ای معمولی بدن دایره ای ، دیسک دور، شفت و سیت های فلزی یا نرم است. شما می توانید قطعات در تصویر بالا را ببینید.

کاربرد شیر پروانه ای

شیر پروانه ای

انواع شیر پروانه ای

بر اساس نوع انتهای شیر پروانه ای بدن در انواع زیر موجود است.

فلنچی(Both Flanged Ends)

ویفر(Wafer Type Ends)

لاگ(Lug Type Ends)

جوشی(Butt Welded Types Ends)

 

شیر پروانه ای ویفر

بدنه ویفر بین فلنج های لوله قرار گرفته و پیچ و مهره های فلنجی بدن را احاطه کرده است. نصب شیر پروانه ای نوع ویفر آسان است، اما نمی توان آن را به عنوان شیر جداسازی استفاده کرد.

شیر پروانه ای استیل

شیر پروانه ای ویفر

شیر پروانه ای لاگ

بدن لاگ دارای سوراخ هایی  در محوطه ای از بدن است که این سوراخ ها داری پیچ است که این سوراخ ها با فلنج مطابقت دارند.

شیر پروانه ای پنوماتیک

شیر پروانه ای لاگ

شیر پروانه ای فلنچی

در این نوع، بدن فلنج است که مطابقت با بعد فلنج لوله.

 

شیر پروانه ای

شیر پروانه ای فلنج دار

شیر پروانه ای جوشی

این نوع شیر برای فشار بالا استفاده می شود و به طور مستقیم به لوله جوش داده می شود.

 

کاتالوگ شیر پروانه ای

شیر پروانه ای جوشی

انواع سیت

شیرهای پروانه ای می توانند به صورت فلزی به فلز ، سافت سیت (soft seat،) و یا با بدن و دیسک به طور کامل پوشش داده شده است.اولیت تصویر از نوع سیت کاملا پوشیده شده است.دومی یک سیت نرم با دیسک فلزی و سومی فلز تو فلز می باشد.

شیر پروانه ای چدنی

شیر پروانه ای تفلونی

 دیسک شیر پروانه ای می تواند با بدنه ولو متحمد المرکز باشد و یا خارج از مرکز. در اینجا من سه ترتیب مختلف دیسک را با توجه به مرکز بدن شیر نشان داده ام.

 

بدون انحراف شیر پروانه ای(Zero offset Butterfly Valve)

طراحی بدون انحراف برای سرویس های کم فشار و دما استفاده می شود. در این طرح محور دیسک و شفت با بدن شیر هم مرکز هستند. در موقعیت باز، دیسک جریان را به دو نیمه برابر تقسیم می کند، با دیسک در وسط و موازی با جریان.

این نوع ولو دارای سیت مقاوم هستند. در اینجا است اصطکاک بین دیسک و سیت در طول چرخه عملیاتی کامل است که معایب شیرپروانه ای بدون انحراف است.

 

شیر پروانه ای فلز ت فلز

شیر پروانه ای

 شیر پروانه ای Double Offse

در Double Offset، دیسک از خط مرکزی شیر و همچنین از مرکز مرکزشیر  پایین تر قرار دارد. شما می توانید این را در تصویر ببینید که در آن یک و دو نوشته شده است.این نوع شیر پروانه ای یک نوع عمل حرکتی ایجاد می کند که دیسک را از روی سیت بلند می کند.

 

افست دوگانه باز و بسته شدن را صاف می کند زیرا اصطکاک تنها در چند درجه اول باز و چند درجه آخر بستن است و تقریبا اصطحکاک در  10 درجه باز و10 درجه  بسته شدن وجود دارد.

شیر پروانه ای با اکچویتور

باترفلای ولو

شیر پروانه ای Triple Offset

شیر پروانه ای Triple Offset طراحی شده توسط سطح سیت است. سیت به یک پروفیل مخروطی افستی تبدیل می شود که در نتیجه یک مخروط راست زاویه ای ایجاد می شود. شما می توانید این را در تصویر سوم با بزرگنمایی از زاویه سیت  ببینید.

این نوع شیر حرکت بدون اصطحکاک را تمین می کند. تماس فقط در نقطه نهایی بسته شدن با زاویه 90 درجه به عنوان یک توقف مکانیکی انجام می شود؛ شیر های با سیت فلز تو فلز از طراحی Triple Offset استفاده می کند.

 

 شیر پروانه فولادی A105

شیر پروانه ای Triple Offset

کاربرد شیر پروانه ای

یک شیر پروانه ای در بسیاری از سرویس های مایعات مختلف استفاده می شود و همچنین در برنامه های دوغاب نیز کارایی خوبی دارد. آنها می توانند در مایعات، بخار، برودتی ، کولینگ واتر، هوا، گاز، آتش نشانی و خدمات خلاء استفاده شوند.

پروانه دریچه در همه نوع صنایع استفاده می شود حتی در خدمات فشار بالا و درجه حرارت بالا

 

مزایای شیر پروانه

شیر پروانه ای برای برنامه های کاربردی شیرهای بزرگ مناسب است به دلیل طراحی کم حجم، سبک وزن که به فضای کمتری ،نسبت به شیرهای دیگر نیاز دارد.

با توجه به عملیات سریع، زمان کمتری برای باز کردن یا بستن نیاز دارد.

هزینه های نگهداری معمولا نسبت به سایر انواع شیر کم است.

افت فشار در یک شیر پروانه کم است.

شیر پروانه ای با سیت غیر فلزی می تواند در موادهای شیمیایی یا خوردگی استفاده شود.

معایب شیر پروانه ای

شیر یک شانس برای کاویتاسیون وجود دارد و به عنوان دیسک همیشه در جریان وجود دارد جریان جریان آشفته می تواند حرکت دیسک را تحت تاثیر قرار دهد.

(قیمت شیر پروانه ای )

(فروش شیر پروانه ای)

(شیر پروانه ای چیست)

(قیمت شیر پروانه ای گیربکس دار)

(شیر پروانه ای فلنج دار فولادی )

(شیر پروانه ای ویفری اهرامی )

(انواع شیر پروانه ای )

(شیر پروانه پنوماتیک)

منبع: https://eshopsanat.com/%D8%B4%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/

فروشگاه درگاه نمایندگی انواع قرنیز در شیراز

فروشگاه درگاه نمایندگی و عامل فروش انواع قرنیز در شیراز

قرنیز چیست ؟ Cornice

در واقع قرنیز یک نوع مصالح ساختمانی است که در محل تلاقی و فاصله ما بین دیوار و کف کار می شود . کاربرد قرنیز هم برای زیبایی و جدا کردن بصری رنگ دیوار و اتاق استفاده می شود و هم در مواردی برای پوشاندن سیم برق و یا داکت سیم های تلفن و غیره . اما مهمترین مورد کاربرد قرنیز برای محافظت پای دیوار از نفوذ رطوبت به قسمت نازک کاری و نیز محافظت در برابر ضربه های ناشی از جابجا کردن وسایل و اسباب و اثاثیه است.

niyz_w1.jpg

قرنیز در انواع و اقسام و رنگ های مختلف وجود دارد و بنابر سلیقه مشتری و نیز باتوجه به دیگر مصالح و متریال مورد استفاده در اتاق یا سالن و جاهای دیگر ساختمان ، می توان از انواع سنگی ، چوبی ، MDF (ام دی اف )  یا PVC ( پی وی سی ) استفاده کرد.

 

قرنیز ام دی اف

قرنیز ام دی اف یکی از زیباترین و در عین حال با دوام ترین انواع قرنیز ها می باشد. قرنیز ام دی اف می تواند در رنگ ها و طرح های مختلف تولید شده و قابلیت نصب بر روی انواع کف پارکت ، سرامیک و سنگ را دارد.

 

قرنیز MDF از ارتفاع ? سانتیمتر تا ?? سانتیمتر موجود است و ضخامت آنها ? و ?? میلیمتر می باشد. یکی از مهمترین مزیت های قرنیز ام دی اف نسبت به دیگر انواع ، این است که قرنیز ام دی اف دارای طرح چوب می باشد و دقیقا مانند چوب کلیه رگه ها  و رنگ های طبیعی چوب در ان قابل مشاهده است که نمای بسیار زیبا و طبیعی به منزل و ساختمان می دهد.

 

قرنیز در شیراز

فروشگاه درگاه عامل فروش انواع قرنیز ام دی اف در شیراز می باشد که توانسته با بزرگترین تولیدکنندگان قرنیز MDF  همکاری نماید.