فروش فایل3

فروشگاه فایل3

فروش فایل3

فروشگاه فایل3

معرفی کتاب لامایونایتد

معرفی کتاب لامایونایتد

اثر اسکات آلن

سلام! من اسکات آلن و نویسنده‌ی کتاب لاما یونایتد هستم. وقتی جوان‌تر بودم می‌خواستم یک فوتبالیست شوم، بعدها دوست داشتم در مسابقات بوکس شرکت کنم، بعدترها دلم می‌خواست دلقک شوم و بعدترترها هم می‌خواستم کارتونیست باشم و یک‌زمانی هم کشته‌مرده‌ی راننده تاکسی شدن بودم! بزرگ‌تر که شدم، در ?? سالگی شروع کردم به نوشتن درباره‌ی فوتبال و با یک برنامه‌ی رادیویی هم همکاری کردم. سه مقاله هم برای یک روزنامه‌ی غیررسمی یک مدرسه نوشتم که حسابی به دردسر افتادم.

عاشق غذاهای تایلندی هستم و کیک‌های مادرم؛ البته نه باهم!دو تا کتاب موردعلاقه دارم. راهنمای کهکشان برای هیچ‌هایکرها و جزیره‌ی گنج! کتاب رهنمای کهکشان برای هیچ‌هایکرها خیلی خیلی بانمک و احمقانه است و جزیره‌ی گنج هم داستان دزدهای دریایی است! از این بهتری دیگر چه می‌خواهید؟! یادم رفت بگویم عاشق چوب‌شور هم هستم! شاید از چوب‌شور خوردن زیادی است که این‌قدر بانمک شده‌ام!

اگر یازده‌تا لاما از روی حواس‌پرتی خاکستر خفن‌ترین بازیکن فوتبال دنیا را بخورند چه می‌شود؟ معلوم است دیگر! این یازده لاما تبدیل می‌شوند به یک تیم فوتبال که هیچ تیمی حریفش نیست! تیم فوتبال لاما یونایتد با تلاش‌های مربی یازده‌ساله‌شان، تیم و دوست عجیب‌وغریبش، کایرو و برنده‌ی اسکاتلندی جام جهانی، مک کلاود، می‌روند برای یک مسابقه‌ی مهم و محشر؛ اما کی دلش می‌خواهد به یک مشت لامای خنگ ببازد؟ هیشکی! تیم‌های رقیب دست به هر کاری می‌زنند تا اما یونایتد را از میدان به درکنند. پای کاپ طلا که وسط باشد فوتبال هم برای خودش پر است از این‌جور بدجنسی‌ها.

این کتاب بسیار بامزه و خنده‌دار است. حتی اگر فوتبالی هم نباشید عاشقش می‌شوید. بعضی جاها هست که حتی ممکن است بلند قهقهه بزنید! فقط تصور کنید قیافه تیم‌های حریف وقتی می‌بینند باید با یازده‌تا لامای چهارپا توی یک زمین فوتبال بازی کنند جوری است! تصویرگری‌های کتاب هم حرف ندارند. این کتاب برای پسرهایی که خیال می‌کنند از کتاب خواندن خوششان نمی‌آید و دخترهایی که خیال می‌کنند از فوتبال خوششان نمی‌آید و هرکسی که فکر می‌کند لاماها بامزه‌اند، ضروری است!

حتی اگر از فوتبال چیز زیادی ندانید و برخی قسمت‌ها را درجا متوجه نشوید بازهم مطالعه‌ی این کتاب حوصله‌تان را سرهایش می‌آورد. بچه‌های ? تا ? سال حسابی با این کتاب کیف می‌کنند و باید گفت که از کتاب‌هایی مثل خاطرات یک بچه‌ی چلمن و مجموعه کتاب‌های تایم گیتس تأثیر تربیتی بهتری روی بچه‌ها دارد.

مجموعه کتاب‌های لامایونایتد با ترجمه‌ی محمدحسین واقف از انتشارات هوپا منتشرشده است.

https://www.cavack.com/Item/26770

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.