فروش فایل3

فروشگاه فایل3

فروش فایل3

فروشگاه فایل3

کولر گازی چیست و چگونه کار می کند؟


کولر گازی چیست و چگونه کار می کند؟

مشاهده تصویر در اندازه واقعی کولر گازی چیست و چگونه کار می کند؟

کولر گازی چیست و چگونه کار می کند؟ فقط گفت که کولر گازی کولر گازی است که دارای دو قابلیت است. کولرهای گازی در تمام فصول سال قابلیت خنک سازی و گرمایش محیط را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه ، باید با زرین سرویس تماس بگیرید. (از طریق این مقاله ، خدمات زرین ، به هر آنچه در مورد کولر گازی درخواست می شود مراجعه کنید.)

 

کولر گازی چیست و چگونه کار می کند؟

کولر گازی نوعی دستگاه یا تهویه هوا (سیستم فعلی) است.

کلیه سیستم های تهویه مطبوع برای کمک به چرخه تبرید تراکمی و کنترل محیط طراحی شده اند.

برخی از کولرهای گازی دارای کنترل ضد عفونی کننده و رطوبت نیز هستند.

در ادامه می خواهیم اجزای کولر گازی را به شما معرفی کنیم:

 

کمپرسور

شیر انبساط

کندانسور

لوله مویین

اپراتور

اما وظیفه اصلی تهویه مطبوع چیست؟

تهویه مطبوع وظیفه دارد با خنک کردن اواپراتور در اواپراتور ، هوای گرم داخل ساختمان را به تهویه هوا تبدیل کند.

اگر بخواهیم سیستم تهویه مطبوع را دسته بندی کنیم ، با توجه به این دسته ، دو نوع کولر گازی داریم:

 

کولرهای گازی یک تکه

کولرهای دو تکه

تاریخچه کولرهای گازی

انواع کولر گازی قابل سفارش در فروشگاه تیز فروش:

کولر گازی جنرال

کولر گازی گری

کولر گازی ال جی

کولر گازی جی پلاس

 

 

 

تاریخچه کولرهای گازی

کولر گازی چیست و چگونه کار می کند؟

 

در سال 1840 اتفاق بزرگی افتاد.

در سال 1840 ، جان گور ، پزشک و پزشک ، کشف کرد که هوای گرم باعث بیماری های پوستی ، مالاریا و تنگی نفس می شود.

بسیاری از مردم فلوریدا بر اثر گرمازدگی جان خود را از دست داده اند و بیماری ها در این شهر بسیار رایج شده است.

این امر باعث شد جان گور ، پزشک فلوریدا ، بیمارستان خود را برای خنک سازی محیط تأسیس کند.

به همین دلیل جان گور به مردم فلوریدا دستور داد از سیستم های خنک کننده استفاده کنند.

اما در آن زمان ، هیچ سیستمی برای خنک سازی محیط خانه ساخته نشده بود.

 

به همین دلیل مردم باید از بیشترین مزایای محیط برخوردار شوند.

بیشتر یخ های دریاچه یخ زده آنها در آمریکای شمالی برای رسیدن به فلوریدا با صرف هزینه زیاد بود.

بنابراین جان گوری تصمیم گرفت یک سیستم مصنوعی برای خنک سازی محیط بسازد.

برای اولین بار جان گور توانست با ساخت کمپرسور آب و بخار را به یخ تبدیل کند.

این اولین جرقه در تاریخ کولرهای گازی ارزان قیمت است و در سال 1851 این اختراع توسط جان گور ثبت اختراع شد.

 

انواع کولر گازی

تمام کولرهای گازی عینک را در اندازه و قدرت یکسان نگه دارید.

بسیاری از افراد نیاز به استفاده از سطح بالاتر و استفاده از کولر گازی کوچک برای اتاق دارند.

اما اگر همه مدل ها یک نفر داشته باشند ، این شخص خرید کولر را متوقف کرده است.

بنابراین سازنده کولرهای گازی کولرهای گازی را در انواع مختلف طراحی کرده است تا خود را از دست ندهد و هر شخص می تواند از این دستگاه در محیط های مختلف استفاده کند.

در زیر انواع کولر گازی موجود در بازار جهانی آورده شده است.

 

مدل یک یا پنجره

مدل اسپلیت یا دو تکه

کولر گازی مدل پورتال

داکت اسپلیت

کولرهای گازی مولتی اسپلیت

مدل سقف و کف

کولرهای گازی مرکزی (ایستاده)

مدل یک یا پنجره

 

 

مدل یک یا پنجره

کولر گازی چیست و چگونه کار می کند؟

 

 

 

همانطور که در بالا ذکر شد ، اگر از فضا برای نصب کولرهای گازی استفاده شود ، فقط برای مدل دیگری برای خنک سازی محیط خانه استفاده می شود.

برای نصب کولرهای گازی پنجره ای ، نصب این دستگاه به صورت استاندارد در پشت پنجره یا در حفره داخلی دیواره های خارجی ساختمان ضروری است.

سیستم این واحد به گونه ای طراحی شده است که یک فن برای مکش هوای گرم در پشت کمپرسور داخل پنل جلوی کولر قرار می گیرد.

با تغییر دما از گرم به سرد ، ساختمان با این دستگاه کوچک کاملاً سرد می شود.

جالب است بدانید که این مدل پنجره دارای انواع مختلفی از قدرت کم و زیاد است که این اطمینان را می دهد که شما می توانید نوع دیگری از کولر را بر اساس نیرویی که از کولر گازی درخواست کرده اید ، خریداری کنید.

 

مدل اسپلیت یا دو تکه

 

 

مدل اسپلیت یا دو تکه

کولر گازی چیست و چگونه کار می کند؟

 

 

 

کولر گازی بدون داکت و مینی اسپلیت نامی است که بیشترین تخصص را در مدل های کولر گازی اسپلیت دارد.

اکثر این مدل های کولر گازی برای مکان های بزرگتر مناسب هستند زیرا دمای محیط در همه مناطق صورت یکنواخت است.

بنابراین ، اگر از این مدل دستگاه استفاده می کنید ، در سالن های بزرگ هتل ها و مجتمع های مسکونی ، دمای محیط باید یکنواخت باشد.

یکی از مزایای کولرهای گازی اسپلیت این است که باعث می شود در تابستان و زمستان از آنها استفاده کنید و از دستگاه برای گرم کردن سالن و ساختمان استفاده کنید.

این مدل کولر گازی در انواع مختلف به بازار عرضه می شود که ما به مدل های زیر نیز اشاره می کنیم.

 

دیوار

سقف و کف

کانال

کمبودها

ایستاده

Split Mini

کولر گازی مدل پورتال

 

 

کولر گازی مدل پورتال

کولر گازی چیست و چگونه انجام می شود؟

اپلیکیشن چیست؟


اپلیکیشن چیست؟

اپلیکیشن، که بیشتر ما آن را اختصارا با نام اَپ میشناسیم، نوعی از نرم‌افزارها می‌باشند که برای استفاده در دستگاه‌های همراه هوشمند مثل اسمارت‌فون ها و تبلت‌ها و غیره طراحی شده‌اند، و ممکن است با نام‌های وب‌اپ، آن‌لاین‌اپ، اپ IOS یا اندروید نیز شناخته شوند.

اپلیکیشن ها عموما خدماتی مشابه نرم‌افزارهای کامپیوتری به ما اراِئه می‌کنند، با این تفاوت که عموما کم‌حجم و با عملکردهای محدود و اختصاصی ارائه می‌شوند. انتشار و استفاده رایج از این نوع اپلیکیشن‌ها، اولین بار توسط کمپانی اپل برای آی‌فون، آی‌پد و آی‌پاد تاچ در اپل‌استور انجام شد. اپلیکیشن‌ها با نرم‌افزارهایی که در رایانه‌های شخصی یافت می‌شود متفاوت هستند. اپ‌ها دارای قابلیت‌های محدود اما اختصاصی و کاربردی هستند، مثل فروشگاه‌های آن‌لاین، بازی‌ها، پیام‌رسان‌ها و غیره

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. شهرنت در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

 

اپلیکیشن‌ها به سه دسته گسترده تقسیم می شوند:

  • برنامه‌های نِیتیو
  • وب‌اپلیکیشن
  • هایبرید

 

برنامه‌های نِیتیو (Native):

برای سیستم‌عامل خاص تلفن همراه، معمولاً iOS یا Android ساخته می‌شوند. این اپ‌ها از عملکرد بهتر و  (UI) دقیق‌تری بهره می‌برند و معمولاً قبل از انتشار سراسری باید از روند تضمین‌ کیفیت‌و‌توسعه بسیار سخت‌تری عبور کنند.

 

وب‌اپلیکیشن PWA) Progressive Web Apps):

به‌طور خلاصه PWA ترکیبی از یک اپلیکیشن موبایل و یک برنامه سنتی وب است. که از HTML5، CSS و Javascript استفاده می‌کنند و از آنجا که از طریق مرورگر قابل‌اجرا هستند‌، به حداقل حافظه دستگاه نیاز دارند. استفاده از وب‌اپلیکیشن‌ها مستلزم اتصال اینترنتی است.

در حال حاضر انواع مختلفی از برنامه ها موجود است، مانند:

  • ‌اپلیکیشن تجارت‌الکترونیک‌همراه (M-commerce):که برای خرید آنلاین کالا استفاده می‌شوند مانند آمازون یا eBay و اپلیکیشن‌های خدمات مسافری مثل رزرو تور و بلیط و مکان‌یابی و غیره
  • وب‌اپلیکیشن بازی:معادل بازی‌های رایانه‌ای، که از محبوب‌ترین انواع برنامه ها هستند. این بازی‌ها، یک‌سوم کل دانلود برنامه‌های موبایل و سه‌چهارم کل هزینه‌کرد های کاربران را تشکیل می‌دهند.
  • وب‌اپلیکیشن افزایش بهره‌وری:این برنامه‌ها با سازماندهی کارهای مختلف مثل ارسال ایمیل و پیام، ارزیابی پیشرفت کار، رزرو هتل و موارد دیگر… بر بهبود راندمان تمرکز دارند.
  • برنامه‌های سبک‌زندگی و سرگرمی:این نوع اپلیکیشن‌ها محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند‌ و در خیلی از جنبه‌های زندگی شخصی افراد تاثیرگذار هستند، مثل برنامه‌های رسانه‌اجتماعی یا اپ‌های نمایش ویدئو، مثل
    Instagram، Netflix ، Facebook و TikTok

 

اپلیکیشن هایبرید Hybrid mobile apps:

ترکیبی از اپلیکیشن‌های نیتیو و وب‌اپلیکیشن‌ها هستند که به خوبی با سیستم‌عامل های آی‌او‌اس، اندروید و ویندوز‌فون سازگاری دارند. در واقع اپلیکیشن هایبرید، یک برنامه مبتنی بر وب است که به‌صورت اپ نیتیو نمایش داده شده و به سخت افزار گوشی متصل می‌شود، این اپ یک بار ساخته و کدنویسی می‌شود و برای اجرا روی چندین پلتفرم مثل آی‌او‌اس، اندروید و ویندوزفون قابل استفاده است. از نظر ظاهری تفاوتی با اپلیکیشن‌های نیتیو ندارند، اما در حقیقت با استفاده از وب‌سایتی اجرا می‌شوند که با زبان‌های HTML ،CSS و Javascript ساخته شده.

 

درج آگهی رایگان در رسانه پرمخاطب معرفی کالا


درج آگهی رایگان در رسانه پرمخاطب معرفی کالا

درج آگهی رایگان در رسانه پرمخاطب معرفی کالادر گذشته های دور و دورتر از آن زمانی که انسان ها فهمیدند برای ادامه زندگی نیاز دارند که داشته هایشان را با هم به اشتراک بگذارند به نوعی بحث خرید و فروش به وجود آمد.

 

فروشنده ها برای معرفی کالایشان و اینکه مشتری را ترغیب به خرید آن کنند مزیت های محصول شان و قیمتش را در بازار ها فریاد میکشیدند.

 

تا مشتری بشنود و بیاید و کالا را بخرد. امروز با هوشمند شدن تمام بخش های زندگی تبلیغ و گوشزد مزیت های کالا و قیمتشان هم به کمک انواع رسانه ها صورت میگیرد.

 

این درست همان کاری است که آگهی کالا ، به خوبی از پس آن بر آمده است. سایت آگهی کالا با امکان درج آگهی رایگان محصول، خدمات و برند شما، ویترینی چشم گیر برای دیده شدن کار شما است.

 شما میتوانید مطمئن باشید با درج آگهی رایگان و یا ویژه در سایت آگهی کالا، محصول یا نام تجاری تان به خوبی توسط قشر زیادی از کسانی که به دنبال آن هستند مشاهده می شود. کل این فرایند بدون هزینه و یا در مورد درج آگهی ویژه با کمترین هزینه ی ممکن صورت میگیرد. مزیت درج آگهی در آگهی کالا ،  پایگاه درج آگهی رایگان این است که به شما امکان خرید و فروش بی واسطه را میدهد.

 

درج آگهی رایگان اینترنتی سایتهایی که در اینترنت اقدام به تبلیغ رایگان کالا یا هرگونه خدماتی میکنند بسیار زیاد میباشند.

درج آگهی رایگان در رسانه پرمخاطب معرفی کالا این سایتها فرصت بسیار مناسبی برای ارائه و دیده شدن بیشتر خدمات ما میشوند . یکی از مهمترین مزایای درج آگهی رایگان این است که ما با مخاطبان محصول یا خدمات روبرو میشویم .

در اینگونه سایتها ما میتوانیم به راحتی خدمات خود را معرفی کرده و انتظار داشته باشیم تا در سریعترین زمان ممکن به هدف خود برسیم.

 در اینترنت و ثبت درج آگهی رایگان برای معرفی کالا و خدمات در طی چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و با رشد قابل توجه ای همراه بوده است . بطوریکه امروزه از تبلیغات به عنوان یکی از روش های پربازده برای گسترش کسب و کارها نام برده میشود.

کاربران محصول یا خدمتی دارند میتوانند با انتشار آگهی بصورت رایگان و تبلیغات در اینترنت به مشتریان جدید دست پیدا کرده و باعث افزایش سود در کسب و کار خود شوند.

با درج آگهی خود بصورت رایگان در آگهی-کالا نیازمندی میتوان بدون پرداخت هزینه ، تبلیغ خود را در موتورهای جستجو به نمایش بگذاریم .

آگهی رایگان با توجه به اینکه تمامی روشهای بهینه سازی سایت را بدرستی رعایت کرده اند رتبه بسیار خوبی در موتورهای جستجو دارند. آنها به همین دلیل ترافیک بسیار بالایی را از موتورهای جستجوگر دریافت میکنند . برای نمونه در سایتهای ایرانی میتوان به سایت آگهی-کالا اشاره کرد.

درج آگهی رایگان در رسانه پرمخاطب معرفی کالا یکی از مهمترین مزایای تبلیغات در اینترنت این است که با هزینه کمتر نسبت به دیگر رسانه ها از قبیل رادیو ، تلویزیون یا تبلیغات محیطی که تبلیغات آنها بصورت تبلیغ سنتی میباشد میتوان تبلیغ خود را در دید مخاطبان هدف خود به نمایش بگذاریم .

درج آگهی رایگان در آگهی کالا

درج آگهی رایگان در رسانه پرمخاطب معرفی کالا بله  درج آگهی رایگان شما می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای کالا، محصول، خدمات و برندتان را در ویترین پرمخاطب آگهی کالا به نمایش بگذارید. خیالتان راحت. مخاطبان زیادی آگهی شما را میبینند و اقبال فروشتان بسیار بالا می رود. باورتان میشود؟ با درج یک آگهی رایگان

درج آگهی ویژه در آگهی کالا

درج آگهی رایگان در رسانه پرمخاطب معرفی کالا زمانی وجود دارد که شما مایلید خیلی برجسته تر و یا طولانی تر آگهی کالا ی خود را در سایت آگهی کالا قرار دهید. در این صورت مثلا با پرداخت هزینه ای جزیی از خدمت نردبان (بالا آوردن آگهی) استفاده میکنید. در این حالت آگهی شما به روزرسانی خواهد شد.

 

همچنین در صورتی که مایل باشید از شرایط درج آگهی ویژه و برجسته استفاده کنید در این صورت هم با هزینه ای بسیار کم آگهی شما به صورت ویژه و برجسته نشر میشود.

 

 

تبلیغات اینترنت بر خلاف تبلیغاتی که بصورت سنتی انجام میشود دارای خاطبین هدفمند بیشتری میباشد . تبلیغات باعث میشود با کمترین هزینه کسانی را که به دنبال خدمات شما هستند و

از نظر هزینه ، میزان دسترسی ، بازاریابی ، گستردگی و حتی فروش و تجارت ، اینترنت و درج آگهی اینترنتی بسیار بهینه تر و مناسب تر می باشند.

در تبلیغات اینترنتی ، درج آگهی بصورت هدفمند و صورت میگیرد. کاربران و مخاطبینی که تبلیغات را مشاهده میکنند و یا دنبال کالایی هستند ، میدانند که به کدام سایت ها مراجعه کنند یا در سایت های درج آگهی به کدام دسته بروند.

یکی از بهترین راه های معرفی و درج آگهی رایگان اینترنتی میباشد با این عمل که زمان زیادی را نخواهد گرفت ولی برای همیشه در گوگل حضور خواهید داشت و جذب مشتری خواهید نمود لازم به ذکر است که اگهی های ویژه نقش بسیار مهمی در بازدید از اگهی شما را ایفا خواهند نمود

درج آگهی رایگان در رسانه پرمخاطب معرفی کالا برای اینکه در کسب و کاری که ایجاد کرده ایم موفق شویم و با موفقیت قدم برداریم نیاز است تا برای مشتری معرفی کنیم برای اینکه مشتری ما را بشناسد و با ما آشنا شود راه های زیادی وجود دارد از جمله این راه‌ها تبلیغات است زیرا تبلیغات به شیوه‌های مختلفی انجام میگیرد و منظور از تبلیغات این است که محصولات و خودمان را به مشتری معرفی کنیم.

 

چرا آگهی ویژه و آگهی برجسته؟

درج آگهی رایگان در رسانه پرمخاطب معرفی کالا خودتان را به جای مخاطبان و مشتریان تان قرار دهید. حس تان وقتی یک آگهی که زیر آن ویژه و یا برجسته نوشته شده چیست؟ اولین حسی که دارید این است که فروشنده چقدر به کالا و یا خدمات خودش ایمان دارد.

 

چه راحت برای آن هزینه می کند. حتما به سود و بازدهی آن ایمان دارد. پس محصول خوبی است.

 

در واقع شما با استفاده از خدمات درج آگهی ویژه و برجسته حس اعتماد و کشش بیشتری در مشتری ایجاد می کنید. آن هم به نسبت درج آگهی رایگان که صاحب همه ی محصولات و برند ها که تشخیص خوب و بدشان خیلی کار آسانی نیست آن را انجام میدهند.

 

با مشاهده تعرفه ای که برای درج آگهی های ویژه ، برجسته ، و نردبان و تمدید آگهی در نظر گرفته شده و می توانید آن را مطالعه نمایید، خواهید دید در ازای پرداختی بسیار کوچک ، اعتمادی چشمگیر نصیب آگهی شما میشود. موضوع آگهی تان پرفروش باد. آگهی کالا

 

یک تعامل دو طرف با مشتری برقرار کنیم از خدمات و محصولات که داریم مشتری را آگاه کنید و بیشتر به سمت خود بکشاند هرچه که تبلیغات حرفه‌ای‌تر باشد مشتری های زیادی را به سمت خود جذب خواهد کرد.

برای اینکه در این امر موفق شویم نیاز است تا به صورت حرفه‌ای این شغل را ادامه دهیم بنابراین نیاز است تبلیغات اینترنتی انجام دهند زیرا امروزه همه افراد موفق از تبلیغات اینترنتی استفاده میکنند.

درج آگهی رایگان در رسانه پرمخاطب معرفی کالا درج آگهی رایگان اینترنتی بازخورد زیادی دارد زیرا کاربران  در فضای مجازی و در شبکه‌های اینترنتی فعالیت میکنند و بیشتر مطالب را خواهند دید تا از رسانه‌های دیگر بنابراین برای اینکه ما حرفه ای شویم و مردم بیشتر با ما آشنا شوند از طریق تبلیغات اینترنتی میتوانیم خودمان را در معرض دید کاربران قرار دهیم برای هر کسب و کاری میتوان از تبلیغات در آگهی-کالا استفاده کرد.

 

https://agahi-kala.ir/

انواع دوربین های مداربسته


انواع دوربین های مداربسته

انواع دوربین های مدار بسته یک سامانه نظارت تصویری

در این مقاله بصورت متفاوتی در مورد انواع دوربین های مدار بسته و کاربردهای هر مدل در زندگی روز مره می پردازیم، به عنوان مثال اینکه هر مدل دوربینی در کدام نوع تکنولوژی وجود دارد و اینکه در کجا نصب می شود و یکسری اطلاعات مفید دیگر، لطفا در این مسیر با ما همراه باشید تکنولوژی دوربین ها در یک تقسیم بندی کلی به سه دسته تحت شبکه، HD-TV و آنالوگ تقسیم می شود، حال انواع مختلف دوربین ها را شرح می دهیم. انواع دوربین های مدار بسته

  • دوربین های دام- Dome:

معنی لغوی کلمه Dome، به معنای گنبد است، در ایران این دوربین ها، علاوه بر گنبدی به دوربین های دام و یا سقفی نیز معروف است. در واقع این دوربین ها همانطور که از اسمش پیداست جهت نصب دوربین مداربسته در زیر سقف و محیط داخلی پیشنهاد می شود. شیشه ی روی  این دوربین ها در برخی مدل ها شفاف و در برخی دیگر کدر است بصورتی که جهت قرار گرفتن لنز دوربین در زیاد آن معلوم نیست. این دوربین ها در مدل های بدون و با ال ای دی دید در شب و همچنین با لنز فیکس و لنز وریفوکال در بازار وجود دارند. از جمله تقسیم بندیهای دیگر این دوربین، مدل ضد ضربه و معمولی می باشد.

محل نصب: معمولا این دوربین ها بهترین راه حل برای پوشش فضاهایی از جمله:

  • فضای داخلی خانه، مغازه، فروشگاه، سوپر مارکت و… هستند.
  • فضای داخل پارکینگ.
  • محل های مسقف که ارتفاع سقف آن پایین است.
  • …..

این دوربین هم در سیستم های تحت شبکه، هم در سیستم HD-TV و هم در سیستم آنالوگ موجود می باشد. در واقع این دوربین ها یکی از متداول تری نوع دوربین های مدار بسته در دنیا هستند.

  • دوربین های صنعتی- Box:

این دوربین ها بر خلاف نامشان در بازار ایران منحصر به مصارف صنعتی نیست. اسم اصلی این دوربین ها، Body Camera، می باشد، در واقع مکعب مستطیل هایی هستند که معمولا بصورت بدون لنز فروخته می شوند، با توجه به این مهم از این دوربین ها جهت پوشش فضاهایی که نیاز به زوم یا فوکوس مطلوب است، استفاده می شود. لنزهای مختلفی از جمله لنز فیکس، لنز وریفوکال و لنز موتورایز واستفاده می شود. علاوه بر آن، این دوربین ها بصورت یک راهکار ضد ضربه بهمراه پایه و کاورهای خاص در محیط های بیرونی مورد استفاده قرار می گیرند.

این دوربین ها در فضاهای داخلی جهت پوشش، فضای مورد نیاز مشتریان پیشنهاد می شود. به خاطر وجود لنز دلخواه، می توان زاویه دید دوربین را دقیقا مطابق نیاز تنظیم نمود.

محل نصب: معمولا این دوربین ها بهترین راه حل برای پوشش فضاهایی از جمله:

  • فضای داخلی خانه، مغازه، فروشگاه، سوپر مارکت و… نیاز به زاویه دید کنترل شده داریم.
  • فضای مربوط به درب ورودی داخلی و درب ورود حیاط و…. 
  • …..

این دوربین هم در سیستم های تحت شبکه، هم در سیستم HD-TV و هم در سیستم آنالوگ موجود می باشد. در واقع این دوربین ها یکی از متداول تری نوع دوربین های مدار بسته در دنیا هستند.

  • دوربین بولت- Bullet:

اصطلاح بولت به معنای گلوله یا لوله است، دوربین های بولت، دوربین هایی با بدنه معمولا استوانه ای شکل و از جنس فلز یا پلاستیک هستند. این دوربین ها معمولا کاربرد بیرونی دارند با توجه به سیستم حفاظتی و ضد آب بودن بدنه این نوع دوربین ها و شکل مخصوصشان، برای محیط های بیرونی با شرایط سخت آب و هوایی مناسب هستند. این دوربین ها در کیفیت های متفاوت با لنزهای فیکس و یا وریفوکال، به بازار عرضه می شوند، هم از نوع دارای ال ای دی دید درشب، و هم فاقد قابلیت ال ای دی دید در شب وجود دارند. در یک تقسیم بندی دیگر به دو نوع بولت و مینی بولت تقسیم می شوند.

بیشتر بخوانید:  دوربین  هایک ویژن   

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته تی وی تی 

محل نصب:

  • فضاهای بیرونی که نیاز به دوربین ضد ضربه و ضد آب داریم مانند حیاط، فضاهای پیرامونی ساختمانها و کارخانه ها
  • فضاهای درون سوله های صنعتی که احتمال آسیب خوردن دوربین به خاطر حرکت جرثقیل وجود دارد.
  • ….

این دوربین هم در سیستم های تحت شبکه، هم در سیستم HD-TV و هم در سیستم آنالوگ موجود می باشد. در واقع این دوربین ها یکی از متداول تری نوع دوربین های مدار بسته در دنیا هستند.

  • دوربین های مینیاتور:

این دوربین ها در واقع رایج ترین نوع دوربین های مدار بسته مخفی هستند که خصوصیت اصلی آن اندازه فوق العاده کوچک آن می باشد. این دوربین ها معمولا در فضاهایی نصب می شوند که نیاز به مشاهده تصاویر به صورت غیر محسوس وجود داشته باشد.  لنز این دوربین به اندازه ای کوچک است که معمولا می توان از طریق ایجاد یک حفره کوچک تصاویر را به وسیله دوربین گرفت و دوربین را پشت سطح آن مخفی کرد. این دوربین ها معمولا دارای قابلیت دید در شب نیستند.

موارد مصرف:

  • بصورت مخفی در دستگاههای ATM.
  • در محلهایی که نیاز به دوربین مخفی داریم.
  • ….

این دوربین در سیستم های آنالوگ و تحت شبکه موجود هستند. به خاطر شکل و نوع کاربرد این نوع از دوربین ها در بین مشتریان از محبوبیت خاصی برخوردار هستند.

  • دوربین متحرک:

به دوربین های مدار بسته ای که قابلیت چرخش در جای خود و در سه جهت افقی، عمودی و عمق (زوم کردن لنز) داشته باشند دوربین های متحرک گفته می شود. این چرخش توسط موتورهای اتوماتیک که درون دوربین تعبیه شده است انجام می شود به همین خاطر کاور این دوربین ها نسبت به دوربین های دیگر کشیده تر است. بعلت تعبیه شدن موتور درون این دوربینها  قیمت دوربین مداربسته متحرک نسبت به دوربین های دیگر بسیار بالاتر می باشد. این دوربین ها بصورت کنترل از راه دور و توسط کیبورد یا نرم افزار و به صورت اتوماتیک یا توسط کاربر دوربین کنترل و چرخانده می شوند. برخی از این دوربین ها دارای ال ای دی دید در شب جهت تصویر برداری مناسب در محیط های با نور کم می باشند. در یک تقسیم بندی کلی این دوربین ها به دو نوع دوربین های اسپید دام و دوربین های PTZ، تقسیم می شوند که در ادامه به شرح این دو می پردازیم:

  • دوربین اسپید دام- Speed Dome:

اساس کار این دوربین ها، دوربین دام می باشد. دوربین اسپید دام یا دام چرخشی جزو پر کاربردترین دوربین های متحرک در صنعت نظارت تصویری می باشد این دوربین قابلیت چرخش 360 درجه با سرعت فوق العاده سریع را دارا می باشد. همانطور که گفته شد بدلیل دارا بودن موتورهای داخلی جهت چرخش در جهت های افقی و عمودی هوزینگ این دوربین نسبت به دوربین دام معمولی کشیده تر است. این دوربین ها بر اساس رزولوشن و میزان زوم اپتیکالی که ارائه می دهند در بازار تقسیم بندی می شوند.

  • دوربین PTZ (Pan- Tilt- Zoom):

اساس کار این دوربین ها، دوربین بولت می باشد، بدین صورت که دوربین PTZ در واقع تشکیل شده از یک دوربین بولت که روی دو موتور چرخشی در سطح عمودی و افقی قرار دارد و همچنین یک لنز زوم موتور دار با سرعت بالا نیز روی آن متصل می شود. کنترل این موتورها و همچنین لنز توسط نرم افزار و کاربر انجام می شود. برتری این دوربین نسبت به دوربین های اسپید دام، توانایی استفاده از لنزهایی با قدرت زوم بسیار بالا را دارا می باشد.

منبع : هایک ویژن

 

از زعفران و قیمت آن در نقاط مختلف دنیا چه می دانید؟


از زعفران و قیمت آن در نقاط مختلف دنیا چه می دانید؟

زعفران به عنوان گرانترین گیاه در دنیا شناخته و از آن به عنوان طلای قرمز یاد می شود، در طبیعت از گیاه کروکوس ساتیووس و در فصل پاییز بدست می آید. در دوران باستان یونانی ها و رومی ها از زعفران به عنوان ماده خوشبو کننده استفاده میکردند و در صده ی ???? در چین از آن به عنوان دارو کمک میگرفتند. این گیاه زمانی که عده ای از جمعیت کلیسایی پروتستان به آمریکا مهاجرت کردند به آنجا برده و در ساحل شرقی کشت داده شد است.

زعفران چیست ؟

زعفران رشته ها (پرچم های) گل گیاه کروکوس است که که رنگی طلایی داشته و از خشک شدن این رشته ها حاصل میشود که نحوه خشک کردن آنها تا حد زیادی در میزان رنگ دهی رشته ها موثر است. توصیف عطر و طعم زعفران کار بسیاری دشواری است و عده ای عطر آن را چوب مانند و طعمش را در برخی از غذاها شیرین، ولی به طور کلی زعفران طیف وسیعی از بو ها و طعم ها را در خود جای داده است و شاید یکی از عوامل خاص بودن این ادویه همین موضوع باشد.

به طور کلی نظر های زیادی درباره گرانترین ادویه موجود در جهان وجود دارد، به طور مثال یک نوع‌ ادویه تند که محصول آن در اتریش کشت میشود فلفل پرویان است که با نام چاپریتا شناخته میشود، این فلفل به ازای هر کیلوگرم ?? هزار دلار قیمت گذاری میشود و همینطور ادویه هایی همچون هل، وانیل، دارچین و زرد چوبه جزء گرانترین ها محسوب شده، اما‌با این حال کارشناسان اهل فن زعفران را بسیار ارزشمند تر از سایر گیاهان و ادویه ها میدانند. بر اساس قیمت های ثبت شده در بازار های جهانی قیمت هر کیلو زعفران حدود???? دلار آمریکا قیمت گذاری شده است و این موضوع تا حد زیادی به نوع زعفران و خواستگاه آن بستگی دارد. برای خرید زعفران بدون واسطه و با کیفیت به صفحه لینک شده مراجعه کنید.

برای کسانی که ممکن است اطلاعات چندانی راجع به این طلای قرمز نداشته باشند باید این نکته را یادآور شد که قیمت گذاری بر روی زعفران، تنها بر روی رشته های آن است و دیگر محصولات حاصل از آن مانند روغن و پودر زعفران قیمت هایی غیر واقعی یا فرعی نسبت به زعفران دارند. و به طور کلی شما در هر جایی با قیمت زعفران برخورد کردید این قیمت ها مربوط به رشته های زعفران است و به طور کلی به شما توصیه میکینم که از خرید محصولات جانبی زعفران خودداری کنید زیرا تشخیص اصلی و تقلبی بودن مواد موجود در این محصولات کار بسیار دشواری است. زعفران، یکی از سوغات مشهد مقدس است که در کنار زرشک، نبات و دیگر ادویه ها در این شهر مقدس به وفور یافت می شود.

قسمت های مختلف گل گیاه کروکوس برای موارد غذایی و پزشکی مورد استفاده قرار میگیرد اما مهم‌ ترین بخش آن پرچم این گل میباشد. اولین قدم در برداشت زعفران کاشتن پیاز آن در اواخر جولای یا مرداد ماه تا اواخر آگوست یا شهریور ماه است، و زمان گل دهی و برداشت محصول از اواخر مهرماه یا نوامبر تا اواخر آبان ماه است. همه ی این زمان ها بسته به نوع آب و هوا و زمینی که محصول در آن کشت میشود متغیر است.قسمت بالای رشته ها یا پرچم گل کروکوس سرگل نام دارد که زعفران خالص نیز میتوان آنرا نام گذاری کرد و بیشترین میزان رنگ دهی در این قسمت از رشته ها وجود دارد. از قسمت بالای رشته ها تا قسمت سفید رنگ پوشال نام دارد که شامل رشته ی زعفران به علاوه ? تا ? میلی متر از خامه ی گل را نیز در بر میگیرد. قسمت بعدی نگین نام دارد که همان پوشال است ولی با ظاهری ضخیم تر نسبت به پوشال و همچنین از نظر زیبایی همینطور عطر و طعم بیشتری نیز دارا میباشد. شما می توانید با مراجعه به صفحه قیمت زعفران بهرامن ، قیمت بروز این ادویه را بدست آورید.

استفاده های مختلف از زعفران در میزان و نوع استفاده از آن در کشور های مختلف متفاوت است و واحد اندازه‌ گیری آن مثقال و گرم و در بعضی از کشور ها مانند انگلستان اونس میباشد که هر اونس برابر ??.?? گرم است.

قیمت زعفران نگین در کشور های مختلف به شرح زیر است ؛

ایران به ازای هر گرم ? تا ?.? یورو

هند به ازای هر گرم ?.? تا ? یورو

ایالات متحده آمریکا به ازای هر گرم? تا ?.? یورو

کانادا به ازای هر گرم ? تا ?.? یورو

اروپا کشور های همچون اسپانیا ایتالیا و آلمان به ازای هر گرم ? تا ? یورو

بریتانیای کبیر به ازای هر گرم ? تا ? یورو

امارت متحده عربی به ازای هر گرم ?.? تا ?.? یورو

چین به ازای هر گرم ? تا ?.? یورو

ترکیه به ازای هر گرم ?.??تا ?.? یورو

این قیمت ها در سال ???? میلادی به ثبت رسیده است.

همانطور که مشخص است قیمت بالای این طلای قرمز است که در زیر به چرایی آن میپردازیم؛

همانطور که در بالا شرح داده شد زعفران تنها در زمان مشخص ?? تا ?? روزه قابل برداشت است که این زمان محدود باعث خاص بودن و به طبع افزایش قیمت این ادویه کمک میکند.

از همین رو تمام کسانی که به نوعی درگیر با این صنعت هستند بعد از اتمام فصل برداشت میبایست تا سال بعد برای برداشت دوباره محصولات صبر کنند.

همچنین در زمین‌هایی که زعفران کاشت و برداشت میشود نمی توان در سایر فصول سال گیاه دیگری را کاشت و از آن بهره برد.

تک تک گل های زعفران باید به وسیله انسان و دست و همچنین با دقت بسیار بالا برداشت شود تا کیفیت زعفران حفظ شود.

تنها از هر ساقه و پیاز زعفران دو تا سه گل زعفران رشد میکند.

کارگرانی که هنگام برداشت در زمین ها کار میکنند باید با ظرافت خاصی اقدام به برداشت گل ها کنند.

همچنین هنگام جداسازی رشته های زعفران از گل آن، باید با دقت زیادی این کار صورت بگیرد که همه این موارد حوصله و زمان زیاد و همچنین مهارت های منحصر به فرد خود را طلب میکند

هر گل زعفران تنها ? رشته یا پرچم قرمز رنگ میدهد که این موضوع سبب میشود هزاران گل برای مقدار قابل عرضه ای از زعفران چیده شود

بعد از جدا سازی رشته ها نیز به طور مجدد رشته ها را مورد بررسی قرار میدهند تا قسمت های مختلف رشته ها را جدا کنند که هر کدام برای بخش خاصی دسته بندی میشوند.

در آخر نیز همه‌رشته های جدا شده و تقسیم بندی شده بر اساس نوع آنها باید طی یکسری از فرایند های حساس با دقت در محیطی تاریک خشک شوند.

و اینکه چه شما به میزان ?? گرم زعفران چه ? کیلوگرم زعفران در اختیار داشته باشید باید همه ی مراحل بالا را به دقت و با حوصله تمام انجام دهید.

منبع : الف