فروش فایل3

فروشگاه فایل3

فروش فایل3

فروشگاه فایل3

پاورپوینت ارتباطات و مهارت برقراری ارتباط،

پاورپوینت ارتباطات و مهارت برقراری ارتباط،

RSS feed.

  • پاورپوینت ارتباطات و مهارت برقراری ارتباط،

    nارتباط عبارت است ازفراگرد انتقال اطلاعات با وسایل ارتباطی گوناگون از یک نقطه ، یک شخص یا یک دستگاه به دیگری .  

    nارتباط عبارت است ازفراگرد انتقال اطلاعات ،احساسها،حافظه هاو فکر ها در میان مردم .

    nفراگرد انتقال پیام از سوی فرستنده به گیرنده ، مشروط برآنکه در گیرنده پیام، مشابهت معنی به معنی موردنظر فرستنده پیام ایجاد شود.

      دیدگاههای پیرامون مفاهیم ارتباط و اطلاع که شامل مفهوم ارتباط ، مفهوم اطلاع ، فرآیند ارتباط ، انواع ارتباط و مدل های ارتباطی می شود و بخش دوم قسمتی از پیشینه یپژوهش در زمینه ی لرتباطات جمعی است که شامل تبلیغات سیاسی می شود که به تفصیل به هر یک می پردازیم :
     ابتدا با جمله ای زیبا از برنارسیلوتر فیلسوف و شاعر فرانسوی در قرن 12 م آغاز  می کنیم که می گوید : ((ما همچون کودکی هستیم که روی شانه های موجوداتی عظیم ایستاده است اگر می توانیم دورتر و بهتر ببینیم نه از آن روست که دید ما دقیق تر و عمیق تر از آنهاست و یا اینکه از آنها بالاتر هستیم بلکه به این علت است که به برکت عظمت و بزرگی آنها ، بالا رفته ایم )) .

    nارتباط عبارت است از انتقال اطلاعات در محدوده سه چیز، انتشار، انتقال و دریافت پیام. 

     

    nارتباط عبارت است ازفراگرد انتقال یک محرک (معمولا علامت بیانی) از یک فرد(ارتباط گر) به فردی دیگر(پیام گیر) به منظور تغییر رفتار او. 

     

    nواژه انگلیسی Communication” ” معادل « ارتباط » از واژه ای در زبان لاتین ،  به معنی مشترک یا عمومی مشتق می شود  . ما در صدد هستیم که وجه اشتراکی بین خودمان و افرادی که در صدد برقراری ارتباط با آنها هستیم ،  بیابیم .  هدف ارتباط ،  رسیدن به نتایج دلخواه است  . 

    nارتباط یک فرآیند است و لذا پویا ، روان ،  متحرک و همیشه در تغییر است .  پس ساکن نیست .

    n برخی نکات اصلی این فرآیند عبارتند از  :

    n1 ـ  ارتباط ،  عبارت از انتقال و اشتراک معانی است .  معانی ،  ممکن است عقاید ،  تصویرها یا اندیشه هایی باشند که به صورت سمبول  ( مثلاً نوشتاری ،  گفتاری ،  موسیقی ،  لباس ،  دود ،  هنر و  ……..  ) بیان می شوند .

    n 2 ـ سمبولهای مورد استفاده ،  به خودی خود دارای معنی نیستند .  واژه ها یا همه سمبولهایی که ما برای انتقال پیامهایمان استفاده می کنیم ،  بخودی خود دارای معنی نیستند ، این مردمی که از آنها استفاده می کنند هستند که به آنها معنی می دهند

    n3 ـ  ارتباط بدون درک ممکن نیست .  این یک نکته کلیدی دیگر در فرآیند است .  درک عبارت است از فرآیند ایجاد تاثیر از چیز ( یک فرد ،  یک واقعه یا هر محرکی که بر هشیاری ما مؤثر است ) و سپس قضاوت در مورد آن .  مشاهدات و قضاوتهای ما تحت تاثیر حواس پنجگانه ما هستند .  ( بینایی ،  شنوایی ،  لامسه ،  بویایی و چشایی )

    اگر پیامی ارسال گردد ولی آن پیام دریافت نگردد یا اینکه کامل دریافت نگردد، اصطلاحأ سوء تفاهم بوجود می آید.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.